nov. 23

Alimentatia potrivita in timpul iernii

Daca esti un sportiv pasionat de sporturile de iarna, atunci ar trebui sa acorzi putina atentie dietei tale. Altfel, lipsa de hrana si de lichide iti pot fura distractia din activitatile din aer liber. Aceste sfaturi te pot ajuta sa te hranesti corespunzator in aceasta perioada.

O greseala majora o reprezinta consumarea insuficienta a lichidelor. Un studiu care a comparat starea de hidratare a unor sportivi care au schiat si care au jucat fotbal, arata ca schiorii au avut rata cea mai mare de deshidratare cronica. Inainte de concurs, 11 din 12 schiori s-au aratat a fi deshidratati.

Unii sportivi se zgarcesc in a bea destule lichide pentru a reduce nevoia de a urina. Deshidratarea poate afecta performanta unui atlet si este una dintre cauzele esuarii unor aventuri montane. Frigul iti poate afecta senzatia de sete; te vei simti mai putin insetat, in ciuda transpiratiei semnificative si vei crede ca nu ai nevoie de apa.

Atletii de iarna (in special cei care practica ski-ul la altitudini mari) au nevoie de cantitati considerabile lichide pentru a inlocui vapori de apa pe care ii expira. Cand aerul este rece, corpul se incalzeste si umidifica aerul. Pe masura ce expiri, pierzi cantitati semnificative de apa, putand fi vizibil prin vaporii de apa.

Daca nu esti incalzit, nu ai nevoie de apa rece (de exemplu, dintr-o sticla tinuta pe bicicleta). Apa rece te poate racori si iti poate da frisoane. Cel mai bine ar fi sa ai un termos cu apa calda sau o sticla cu bautura  fierbinte pentru sport acoperita cu un ciorap de lana pentru a-si pastra caldura.

Pentru a alunga frisoanele:

rehidrateaza-ti corpul

– bucura-te de caldura carbohidratilor cu putine proteine (fulgi de ovaz cu nuci, supa de linte, chili)

Mancarea calda, plus efectul termogenic de a manca, contribuie la recuperarea rapid a corpului. In timpul iernii ai nevoie sa consumi mancare calda si bauturi fierbinti pentru a-ti continua antrenamentele!